Leszakad a plafon

2012.05.09. 10:13

Megjelent a hír, hogy a TEK-es repülő miatt leszakadt a Népligeti metróállomás díszmennyezete. Egy nappal később. Azért fura az összefüggés gyártás, mert a repülő köztudottan könnyű jármű. Nyilván nem emelgetném reggeli tornaként, de a méretéhez képest könnyű. Persze. Hogy tudjon repülni. Nézzük a számokat.

23 tonnáról beszélnek. Rendben van, elhisszük.  Pontosan akkor a teherből mennyi súly is terhelődik egy kerékre? 23 tonna / 16 kerék =1.43 tonna. Ez tulajdonképpen semmi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez képest, ha például egy betonkeverőt nézünk, akkor látjuk, hogy a sima 10m3-es kocsi terhe 22 tonna, ekkor 8 kerékkel számolva a teher súlya 2.2 tonna. Ami szintén nem sok, de kétszer annyi mint amiről bulvárkodnak. Viszont naponta 10 ilyen autó megy végig az Üllői úton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vagy éppenséggel nézhetünk csúcsforgalomban egy kis BKV buszt tele emberekkel, ahol a 4 kerékre csak az utasokból 6.5 tonna jut, ami a kerekenkénti 1.62 tonna terheléssel is több mint a pórul járt repülő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A különbség annyi, hogy ezekhez nem kell rendőri biztosítás, és nem a TEK szervezi. A díszmennyezettel pedig egyértelműen semmi gond nem volt, hiszen az csak folyamatosan évek óta hullott lefele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://azasz.blog.hu/api/trackback/id/tr324497896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomiki 2012.05.09. 11:31:30

23 tonna a repülő (állítólag). A trélernek meg a vontatónak a számításod szerint nincs tömege?
Egy BKV busznak min. 6 kereke van, bár a duplákat lehet egynek is venni.
Lehet, hogy nem a repülőtől szakadt le a mennyezet, de szerintem az a repülő jóval nehezebb volt 23 tonnánál, ami ugye - ahogy te is írod - csak egy mezei megpakolt Ikarusz össztömege...

tomiki 2012.05.09. 11:35:51

Na, megnéztem a Boeing honlapján, és tényleg nagyon könnyűek ezek a gépek, a 23 tonna reális a szárnyak nélkül. Akkor tényleg nem miatta szakadt le a mennyezet :)

kettomegketto 2012.05.09. 11:38:25

@tomiki: mind a három esetben CSAK a rakományt számoltam. repülő, beton, utasok. Tréler típusát nem tudtam megfejteni (pláne a vontatóét), ezért nem vettem bele.

A repülő súlya egyébként körülbelül stimmel, ugyanis szárnyakkal, hátsó vezérművel személyzettel együtt (amik jelen esetben nem voltak) a gép 32 tonnát nyom.

syandras 2012.05.09. 16:40:00

Arról nem is beszélve, hogy egy mezei útnak el kell bírnia minimum 3,5t tengelyterhelést, de szerintem a 7-et is. Persze az Üllői az nem mezei.
süti beállítások módosítása